Skal lede takgiganten i Norge

Publisert: 12. Jun 2017 | Kategori: Entreprenør

Skal lede takgiganten i Norge

Foto: Icopal

Icopals administrerende direktør Håkan Magnusson skal også lede Braas Monier i Norge. Han får dermed ansvaret for en komplett produktportefølje til tak og en samlet omsetning på 1,1 milliarder kroner.

BMI Group, eierselskapet til Icopal og Braas Monier, har pekt på Håkan Magnusson til å lede begge virksomhetene i det norske markedet. Svensken flyttet til Norge for to år siden da han tok over ansvaret for Icopal AS, og gode resultater belønnes nå med større ansvar.

Icopal og Braas Monier er markedets solide leverandør av kunnskap og løsninger til tette bygg, med en komplett produktportefølje til alle typer tak og en omsetning som overstiger 1,1 milliarder i Norge.

– Jeg er stolt, glad og ydmyk ovenfor oppgaven. Jeg gleder meg til å bli kjent med alle våre nye kolleger og lære mer om de mange kvalitetsløsningene i Braas Moniers produktportefølje, sier Magnusson.

Digitalisering, bærekraft og urbanisering

Braas Monier har 70 ansatte i Norge, og en fabrikk i Årdal. Selskapet er særlig kjent for ulike undertaksløsninger og skråtaksprodukter basert på betong og tegl som Zanda.  Alle produktene komplimenterer Icopals eksisterende produktlinjer, og det nye selskapet er det eneste med en komplett portefølje av løsninger til tak. Magnusson har som mål at selskapene skal bli enda viktigere partnere og rådgivere ovenfor deres viktigste kundegrupper, uansett om det gjelder for de som eier, bygger, eller leverer og selger til næringsbygg og boliger.

– Vi er midt i et historisk skifte og påvirkes av megatrender som digitalisering, bærekraft og urbanisering. Vi skal være en viktig aktør på alle disse områdene, og utvikle løsninger, tjenester og konsepter som gjør det lettere for våre partnere og kunder å møte morgendagens behov, sier Magnusson.

Skal utvikle nye løsninger og heve kompetansen

Han fremhever at det skal investeres i begge virksomhetene for bedre å møte kundenes avanserte behov for enda mer robuste og smarte løsninger. Digitalisering er et nøkkelord i den sammenhengen.

– Kundene søker større og mer komplette leverandører, og vi skal være den foretrukne samarbeidspartneren. Vi skal utvikle nye løsninger og hele tiden heve vår kompetanse slik at vi alltid tilbyr løsningene- og gir rådene som sikrer det beste og tryggeste resultatet over tid. Våre merkevarer har stått for kvalitet i generasjoner, og dette er noe vi aldri kompromisser på, sier Magnusson som varsler store investeringer i løsninger og systemer for å møte markedets krav til de smarteste løsningene og de mest smidige logistikkrutinene.

Både Icopal og Braas Monier skal beholde sine respektive merkevarer.