– Vi setter svært stor pris på denne anerkjennelsen av vårt arbeid for å øke statusen og attraktiviteten til yrkesfagene generelt, og blant jenter for vår næring spesielt, sier Tommy Johansen som er leder for medarbeiderattraktivitet i Veidekke.
I løpet av de siste årene har stadig flere jenter søkt bygg- og anleggsfag i tillegg industri- og teknologifag. I år var det over 20 % flere jenter som søkte bygg- og anleggsteknikk på VG1.
– Spesielt gledelig er det at mange flere jenter nå har fått øynene opp for hvilke muligheter som finnes i vår bransje. Dette har vi jobbet målrettet med i de siste årene, og vi kommer ikke til å gi oss med det første for vi trenger mange flere, legger Veidekkes kommunikasjonssjef Helge Dieset til.
Juryens begrunnelse: Caset er en del av en ambisiøs strategi der Veidekke har satt seg fore å løfte bransjen. Kampanjen baserer seg på et solid innsiktsarbeid, og selskapet virker å ha forstått målgruppen godt. Dette gjenspeiles blant annet i hvordan de benytter seg av flere kreative virkemidler for å kommunisere sitt budskap til henholdsvis to grupper i prioritert rekkefølge (ungdom og foreldre). Kampanjen har vært kjørt med tydelig definerte KPI-er og selskapet kan vise til en bemerkningsverdig økning. Kampanjene vurderes ut ifra: Innsikt/strategi (25%), idé/løsning (25%) og effekt/resultat (50%).
Formålet med Magnet Awards er å hedre de beste arbeidene innen rekruttering og employer branding. Ved å løfte frem de beste arbeidene, skaper vi læring og kan heve nivået til hele bransjen. Les mer om alle prisvinnerne her.