Publisert: 06.11.2017 

Leverer teknologien bak Telenors nye storsatsing

Telenor ruller i disse dager ut tjenesten ”Smart Arbeidsdag” for å gjøre det enklere for SMB-markedet å få en mer...

Telenor ruller i disse dager ut tjenesten ”Smart Arbeidsdag” for å gjøre det enklere for SMB-markedet å få en mer effektiv og papirløs arbeidshverdag. Den sentrale brikken i satsningen, er teknologiverktøyet ”Smartday”, som er utviklet og levert av Sandefjordselskapet GSGroup.

GSGroup er en av de ledende europeiske leverandørene av tjenester og systemer for mobile datafangstløsninger. Helt fra den spede starten for 25 år siden har GSGroup utviklet og produsert all teknologi selv i Sandefjord. Første versjon av Smartday ble lansert i 2003 og siden 2015 har løsningen vært en skybasert tjeneste. Løsningen inngår i produktporteføljen til Vestfoldselskapet som har over 120 000 aktive abonnementer og daglige brukere rundt om i Europa.

Fruktbart samarbeid

Samarbeidet med Telenor om tjenesten Smart Arbeidsdag er et skikkelig løft i riktig retning på veien mot et hel-digitalisert SMB-marked. Og administrerende direktør i GSGroup, Espen Virik Ranvik, har stor tro på nyvinningen som nå rulles ut.

– GSGroup leverer teknologien og kunnskapen, Telenor åpner markedene og har de kommersielle kreftene. Sammen gir vi SMB-markedet innsikten og oversikten de trenger om sin drift. Det vil bidra til at bedriftene kan løfte blikket og være godt rustet for å møte fremtiden, sier Virik Ranvik.

Anerkjent teknologi

Smartday er godt innarbeidet i markedet og benyttes daglig av en rekke ulike bedrifter rundt om i Norge og Europa, blant annet mange små og mellomstore service- og håndverkerbedrifter. Det var en av hovedgrunnene til at Telenor tok kontakt med GSGroup da de skulle bygge opp tjenesten Smart Arbeidsdag.

««Når vi vet at service- og håndverkerbransjen i liten grad bruker apper og digitale verktøy, og at fem av ti fortsatt jobber papirbasert når de registrerer ordre, går det bort mye tid til unødvendig papirarbeid.»»

- Espen Virik Ranvik

-Telenor har vært opptatt av å få de mest sentrale funksjonene for en håndverker, eller en servicebedrift inn på én app og dermed fjerne utfordringer med papirbaserte systemer og dobbeltarbeid, sier Stephen Parsli, leder for Telenors skytjenester for bedrifter

–Dette er en klar bekreftelse på at Smartday er en veldig god løsning når en så stor aktør som Telenor velger å ta kontakt med oss for å ha oss med som partner og integrere vårt produkt inn i sine tilbud, sier Virik Ranvik.

Nødvendig digitalisering

Smartday gjør en papirløs arbeidsdag mulig, og Virik Ranvik mener at det er helt nødvendig for håndverker- og servicebedrifter å gjennomføre et digitalt løft om de både skal beholde oversikten og samtidig være mer tidseffektive i fremtiden.

– Når vi vet at service- og håndverkerbransjen i liten grad bruker apper og digitale verktøy, og at fem av ti fortsatt jobber papirbasert når de registrerer ordre, går det bort mye tid til unødvendig papirarbeid. Å ta i bruk tjenester som vår Smartday, vil virkelig bidra til å effektivisere driften og bidra til økt verdiskapning, sier Virik Ranvik.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring