I logoen fremgår også et 1-tall som er ment å symbolisere HiKOKIs ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy.
I logoen fremgår også et 1-tall som er ment å symbolisere HiKOKIs ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy. (Bilde: HiKOKI)

Hitachi endrer navn til HiKOKI

Hitachi Power Tools Norway, en av Nordens ledende leverandører av verktøy og festemidler til bygg- og anleggsbransjen, har kunngjort at selskapet vil endre navn til HiKOKI Power Tools Norway fra 1. oktober 2018. Dette innebærer at navnet på alle HITACHI produkter vil endres til HiKOKI fra samme tidspunkt.

Motta nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring

Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond.

- Ved å endre navn på selskap og produkter til HiKOKI, vil vi stå bedre rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover, uttaler Thomas M. Kristensen, adm. dir. i Hitachi Power Tools Norway.

- Tidligere har verktøy kun vært en del av en bred portefølje av virksomhetsområder under Hitachi-merket. Nå får vi kontroll på egen merkevare og kan selv bestemme hvordan den skal utvikles og kommuniseres til sluttbruker. Både den høye produktkvaliteten og ergonomiske utformingen av verktøyene videreføres uforandret. I kombinasjon med økt satsning på innovasjon og kommunikasjon til sluttbruker, vil overgang til ny merkevare innebære at vi kan ta markedsandeler og bidra til at våre kunder lykkes med det samme, uttaler Kristensen.

Markedsleder innen verktøy

HiKOKI ble valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi og til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk.

I logoen fremgår også et 1-tall som er ment å symbolisere HiKOKIs ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy.

Samtidig som nytt merke introduseres, etableres et europeisk salgskontor i Düsseldorf i Tyskland som skal bistå HiKOKI salgsselskapene med videre ekspansjon – både gjennom oppkjøp og organisk vekst.

ARKITEKTUR/21. juni 2018

Arealeffektive boliger med god standard

– Som arkitekter med stor andel boligprosjektering opplever vi i økende grad at byggherre ønsker å tilrettelegge for små boliger, og at vi må tegne svært arealeffektive planløsninger. Boligprisen i Oslo og andre store byer øker dramatisk og det er stor etterspørsel etter å bo sentralt. Samtidig er det en økende andel enslige husholdninger/endrede preferanser etc., som etterspør mindre arealer. Derfor har Hille Melbye Arkitekter utarbeidet en forskningsrapport som tar for seg disse temaene. Les hele saken

Til toppen