I logoen fremgår også et 1-tall som er ment å symbolisere HiKOKIs ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy.
I logoen fremgår også et 1-tall som er ment å symbolisere HiKOKIs ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy. (Bilde: HiKOKI)

Hitachi endrer navn til HiKOKI

Hitachi Power Tools Norway, en av Nordens ledende leverandører av verktøy og festemidler til bygg- og anleggsbransjen, har kunngjort at selskapet vil endre navn til HiKOKI Power Tools Norway fra 1. oktober 2018. Dette innebærer at navnet på alle HITACHI produkter vil endres til HiKOKI fra samme tidspunkt.

Motta nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring

Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond.

- Ved å endre navn på selskap og produkter til HiKOKI, vil vi stå bedre rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover, uttaler Thomas M. Kristensen, adm. dir. i Hitachi Power Tools Norway.

- Tidligere har verktøy kun vært en del av en bred portefølje av virksomhetsområder under Hitachi-merket. Nå får vi kontroll på egen merkevare og kan selv bestemme hvordan den skal utvikles og kommuniseres til sluttbruker. Både den høye produktkvaliteten og ergonomiske utformingen av verktøyene videreføres uforandret. I kombinasjon med økt satsning på innovasjon og kommunikasjon til sluttbruker, vil overgang til ny merkevare innebære at vi kan ta markedsandeler og bidra til at våre kunder lykkes med det samme, uttaler Kristensen.

Markedsleder innen verktøy

HiKOKI ble valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi og til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk.

I logoen fremgår også et 1-tall som er ment å symbolisere HiKOKIs ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy.

Samtidig som nytt merke introduseres, etableres et europeisk salgskontor i Düsseldorf i Tyskland som skal bistå HiKOKI salgsselskapene med videre ekspansjon – både gjennom oppkjøp og organisk vekst.

FASADE/21. februar 2018

Lansere et revolusjonerende monteringssystem

I april 2018 vil Q-railing lansere et revolusjonerende monteringssystem som skal gjøre det svært så enkelt å montere glass. Q-railing vil presentere det nye monteringssystemet på messen Fensterbau Frontale i Nürnberg 21. - 23- mars og via en direktestrømming på Facebook kl. 14.00 21. mars. Les hele saken

ENERGIEFFEKTIVISERING/20. februar 2018

Slik skal Enova få fart på energieffektiviseringen av bygg

Til tross for at mange tiltak er lønnsomme går det for tregt med energieffektiviseringen av bygg. Nå utlyser Enova en konkurranse for å få fram ideer til forretningsmodeller som kan få fart på markedet. Samtidig varsler de endringer i støttetilbudet til eksisterende bygg. Les hele saken

Til toppen