Myrna Becker skal lede den nye satsingen til Mad, her sammen med konsernsjef Nicolai Riise.
Myrna Becker skal lede den nye satsingen til Mad, her sammen med konsernsjef Nicolai Riise. (Foto: Mad arkitekter)

Mad etablerer interiørarkitektkontor

Mad arkitekter fortsetter å utvide konsernet. Siste knoppskyting er Sane, et nytt interiørarkitektkontor. Mad har hentet den kjente interiørarkitekten Myrna Becker til å lede satsingen.

Motta nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring

I vår overrasket Mad hele bransjen med å starte et kommunikasjonsbyrå for eiendom, Mad Communication. Den neste satsingen er altså på interiørarkitektur.

– Vi ønsker å hjelpe kundene med alle sider av eiendomsutvikling. Da er det naturlig å satse på interiørarkitektur. Vi er strålende fornøyd med at vi har fått en av de beste i bransjen til å bygge dette opp. Myrna er allerede i gang, og på jakt etter dyktige interiørarkitekter og spennende kunder, sier konsernsjef Nicolai Riise i Mad.

Myrna Becker jobbet tidligere i Asplan Viak, og er utdannet interiørarkitekt fra Kunsthøgskolen i Bergen. Hun har en lang merittliste og har jobbet med alle disipliner innenfor faget.

– Med satsing også på interiørarkitektur blir Mad et enda mer komplett arkitekturmiljø. Jeg gleder meg til å jobbe med Mads prosjekter, men også fortsatt samarbeide med andre arkitekter. Nå skal vi finne kloke og selvstendige hoder som kan være med på å bygge opp og forme dette til et kontor med engasjement, høy kompetanse og glede, sier daglig leder Myrna Becker i Sane.

Mad-konsernet består nå av seks selskaper; Tre arkitektselskap i Oslo, Bergen og Stavanger, samt Mad Global, Mad Communication og Sane.

– Vi har planer om flere nyetableringer. Det neste jeg gjerne vil ha inn i Mad-familien, er en satsing på landskapsarkitektur. Det håper vi å få på plass neste år. Dessuten har vi noen nye overraskelser på skisseblokken, røper Nicolai Riise.

GRØNNE TAK/16. november 2018

Grønne tak er på fremmarsj i byene

– Grønne tak er ikke bare en ting, slik mange kanskje ser for seg. Når folk hører dette begrepet, tenker man seg gjerne et tradisjonelt torvtak. Men det er altså mye mer enn som så, og grønne tak er på fremmarsj. I Oslo jobbes det med en egen strategi for slike tak. Les hele saken

ENERGIEFFEKTIVISERING/16. november 2018

Jakter videre på ideer som kan knekke milliardkoden

Enova anslår at det årlige markedet for lønnsomme energitiltak i bygningsmassen er på flere milliarder kroner. Likevel går det for tregt med energieffektiviseringen. Statsforetaket har allerede støttet 8 ulike forretningskonsept som kan få fart på utviklingen med til sammen 6,4 millioner kroner. Nå er en ny konkurranse ute. Les hele saken

Til toppen