Markedssjef Peter Fekete og Mapei har fokus på design og funksjonalitet.
Markedssjef Peter Fekete og Mapei har fokus på design og funksjonalitet. (Bilde: Eirik Iveland)

Mapei viser bredden

Mapei er 80 år internasjonalt, i Norge har selskapet vært i 40 år. Men etter aktiv medvirkning under sykkel-VM i Bergen er feiringen mer dempet på BRD. – Her har vi fokus på vår produktbredde, sier Peter Fekete, markedssjef Norden og Baltikum.

Motta nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring

– Mapei er opptatt av design og funksjonalitet. Sementbaserte produkter er viktige for oss, og vi vil være det i mange år fremover. Derfor invester vi i økt produksjonskapasitet, fabrikken i Nord-Odal utvides fra 16 000 til 24 000 kvm, forteller Fekete.

De fire siste årene har Mapei hatt en betydelig vekst, både i omsetning og resultat. Det er som følge av bevisst satsing på markedsarbeid og styrking av salgsapparatet.

Av produkter på BRD kan nevnes et nytt fasadesystem, Mapetherm Flex Nordic. Mikrosementbaserte Ultra Top Loft, er produkter med stilig design rettet særlig mot restaurant, hotell og eksklusive kontormiljø, mens Mapeguard er et foliebasert system for vanntetting

– Vi har stor fokus på produktserier som passer inn i et helhetlig system. Det forenkler prosessene for byggherrer og entreprenører, sier Fekete.

Mapei sin Systemguide er en omfattende katalog med produkter og løsninger for byggeindustrien.

– Publikasjonen viser teknologisk avanserte produkter og systemer. Denne guiden er et nyttig arbeidsverktøy og har blitt populær blant arkitekter og rådgivere, sier han til slutt.

ENERGIEFFEKTIVISERING/20. februar 2018

Slik skal Enova få fart på energieffektiviseringen av bygg

Til tross for at mange tiltak er lønnsomme går det for tregt med energieffektiviseringen av bygg. Nå utlyser Enova en konkurranse for å få fram ideer til forretningsmodeller som kan få fart på markedet. Samtidig varsler de endringer i støttetilbudet til eksisterende bygg. Les hele saken

Til toppen