Økt kundetilfredshet blant boligselgere

Økt kundetilfredshet blant boligselgere

Det er resultatet av analysebyrået Opinions årlige undersøkelse av kundetilfredsheten i bransjen.

Motta nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring

Det er det niende året Opnion utfører undersøkelsen på vegne av Eiendom Norge. Undersøkelsen er utført av seniorrådgiver Dag Andersen.

[factbox id="1"]

Positiv utvikling

– Det er selvfølgelig gledelig å observere at kundetilfredsheten blant boligselgere forsetter å stige på de fleste områdene, sier Eiendom Norges administrerende direktør, Christian Vammervold Dreyer.

– Men selv om boligselgerne er vesentlig mer fornøyd nå enn da vi startet disse undersøkelsene, så er det fremdeles mange deler av bolighandelen der det er rom for forbedringer. Noe jeg er helt sikker på at både foretak og enkeltmeglere har fokus på, og det vil også i år bli jobbet målrettet i meglerbransjen for å øke tilfredsheten ytterligere, sier Dreyer.

Konklusjonene

Undersøkelsen konkluderer med at kundetilfredsheten i bransjen går litt frem, men har forbedringspotensiale. Bransjen har mest å hente på å bli bedre i prosessen etter visning. Det er også viktigst med valg av megler eller tidligere erfaringer fra  venner og kjente. Ikke minst er måten meglere opptrer på meget viktig – i alle salg/kjøps situasjoner.

De aller fleste variabler er avhengig av om kundene fikk over eller under prisantydning. Derfor er trolig forventningsavklaring hos selgeren en viktig oppgave for megleren, og undersøkelsen viser at bransjen kan bli bedre når det gjelder rådgivning av kunden.

TEK17/22. februar 2019

Trapper tar langt flere liv enn branner

– Det finnes riktig nok ikke sikre tall på dette, men undersøkelser tyder på at trapper tar nær dobbelt så mange liv per år som branner gjør. I tillegg kommer jo alle skadene, og her er det nok store mørketall. Det er på tide å ta dette problemet på alvor. Les hele saken

Til toppen