Hitachi Power Tools skifter navn til HiKOKI.
Hitachi Power Tools skifter navn til HiKOKI.

Verktøygigant bygger ny merkevare i Norden

Med ny private equity-eier er vekstambisjonene store for Hitachi Power Tools fremover, og Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk marketingdirektør for å lede etableringen av den nye globale merkevaren i Norden.

Motta nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring

Wahlstrøm har bred kompetanse og erfaring innenfor merkevarebygging, kommunikasjon, strategi og forbrukerinnsikt.

– Hovedårsaken til at jeg takket ja til jobben er den spennende tiden selskapet står foran, vekstambisjonene og ikke minst merkevarearbeidet som skal gjøres. Det er ikke ofte man får være med på at en så kjent merkevare skifter navn, og den reisen ønsker jeg å være med på. Det er spennende å kunne være med på å bygge opp en ny global merkevare i tett dialog med det japanske hovedkontoret i Europa, fortsetter Wahlstrøm.

Navneendringen ledd i en større satsing

HiKOKI er valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi, samt til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk. Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond.

Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk marketingdirektør for å lede etableringen av den nye globale merkevaren i Norden. Foto: Hitachi Power Tools

– Vi har en ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy. Vi skal øke satsningen på innovasjon og merkevarebygging og ansettelsen av Eli er et viktig ledd i å dette arbeidet. Elis arbeid med å bygge en sterk merkevare i Norden vil gjøre oss mer rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover, sier Thomas M. Kristensen, administrerende direktør i Hitachi Power Tools Norway. 

ARKITEKTUR/21. juni 2018

Arealeffektive boliger med god standard

– Som arkitekter med stor andel boligprosjektering opplever vi i økende grad at byggherre ønsker å tilrettelegge for små boliger, og at vi må tegne svært arealeffektive planløsninger. Boligprisen i Oslo og andre store byer øker dramatisk og det er stor etterspørsel etter å bo sentralt. Samtidig er det en økende andel enslige husholdninger/endrede preferanser etc., som etterspør mindre arealer. Derfor har Hille Melbye Arkitekter utarbeidet en forskningsrapport som tar for seg disse temaene. Les hele saken

Til toppen