Hitachi Power Tools skifter navn til HiKOKI.
Hitachi Power Tools skifter navn til HiKOKI.

Verktøygigant bygger ny merkevare i Norden

Med ny private equity-eier er vekstambisjonene store for Hitachi Power Tools fremover, og Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk marketingdirektør for å lede etableringen av den nye globale merkevaren i Norden.

Motta nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring

Wahlstrøm har bred kompetanse og erfaring innenfor merkevarebygging, kommunikasjon, strategi og forbrukerinnsikt.

– Hovedårsaken til at jeg takket ja til jobben er den spennende tiden selskapet står foran, vekstambisjonene og ikke minst merkevarearbeidet som skal gjøres. Det er ikke ofte man får være med på at en så kjent merkevare skifter navn, og den reisen ønsker jeg å være med på. Det er spennende å kunne være med på å bygge opp en ny global merkevare i tett dialog med det japanske hovedkontoret i Europa, fortsetter Wahlstrøm.

Navneendringen ledd i en større satsing

HiKOKI er valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi, samt til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk. Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond.

Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk marketingdirektør for å lede etableringen av den nye globale merkevaren i Norden. Foto: Hitachi Power Tools

– Vi har en ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy. Vi skal øke satsningen på innovasjon og merkevarebygging og ansettelsen av Eli er et viktig ledd i å dette arbeidet. Elis arbeid med å bygge en sterk merkevare i Norden vil gjøre oss mer rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover, sier Thomas M. Kristensen, administrerende direktør i Hitachi Power Tools Norway. 

BIM/24. september 2018

Cramo lanserer BIM-tjenester

I mai i år inngikk Cramo avtale med Pro-Consult for å kunne utvikle konsepter og tjenester med smart teknologi. Cramo satser tungt på digitalisering, og målet er å bidra til mer effektiv prosjektledelse og prosjektgjennomføring, som gir lønnsom og bærekraftig vekst i bygg- og anleggsbransjen. Les hele saken

DIGITALE VERKTØY/24. september 2018

Vil bli blant Norges fremste innen digitale verktøy for BA næringen

Devinco i Trondheim kjøper majoriteten av aksjene i Bergensbedriften Mobile Worker, og de ansatte vil utgjøre de resterende eierne. Samlet vil de to selskapene få over 80 ansatte og en forventet omsetning på nærmere 100 millioner i 2018, og dermed bli en av Norges største kompetansemiljø innen digitale og skybaserte løsninger for bygg- og anleggsbransjen. Les hele saken

Til toppen