– Kommunikasjon og merkevare blir stadig viktigere, især når Norconsult nå skal noteres på Oslo Børs, og derfor er det naturlig at denne funksjonen nå løftes inn i konsernledelsen. Med bred bransjeerfaring og med erfaring fra både PR-byrå og journalistikken, har Hege verdifull kompetanse og vil kunne bidra med nye perspektiver når vi nå styrker konsernledelsen før børsnoteringen, sier Egil Hogna, konsernsjef i Norconsult.
Lang og bred erfaring
Hege Njå Bjørkmann har bred og sterk kommunikasjonsfaglig bakgrunn, og hun er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI.
Njå Bjørkmann begynte i Norconsult i 2015 der hun har hatt ansvar for kommunikasjon og merkevare, før det var hun konserndirektør for kommunikasjon i Entra da selskapet ble børsnotert. Hun har i tillegg nesten 10 års erfaring fra PR-byrå og hun har også vært journalist i Kapital.
– Norconsult er fra et kommunikasjons- og merkevaremessig ståsted inne i en svært spennende og viktig fase for selskapet. Dette er en utfordring jeg gleder meg til å ta fatt på, og jeg ser frem til å jobbe enda tettere med den svært kompetente konsernledelsen i Norconsult, sier Njå Bjørkmann.
Norconsult er Norges største og et av Nordens ledende rådgivningsselskaper med 5 600 medarbeidere. Etter de siste justeringene består konsernledelsen av fire kvinner og seks menn:
- Konsernsjef Egil Hogna
- Konserndirektør CFO, Dag Fladby
- Konserndirektør Bærekraft og stab, Janicke Garmann
- Konserndirektør Kommunikasjon og merkevare, Hege Njå Bjørkmann
- Konserndirektør Norge Hovedkontor, Bård Hernes
- Konserndirektør Norge Regioner, Vegard Jacobsen
- Konserndirektør Fornybar Energi, Sten-Ole Nilsen
- Konserndirektør Sverige, Farah Al-Aieshy
- Konserndirektør Danmark, Thomas Bolding Rasmussen
- Konserndirektør Digital og Technogarden, Kathrine Duun Moen