– Dette er én av de største og viktigste avtalene vi noen gang har signert. Samarbeidet sikrer oss ikke bare et betydelig boligvolum, men vi forsterker vår posisjon som den foretrukne samhandlingsplattformen i nyboligprosjekter i Norge og Sverige, sier gründer og CEO i Bygr, Guy Montuelle.
Bygr er et norsk gründereventyr. Selskapet ble startet i 2019 og har revolusjonert kundereisen ved kjøp av ny bolig. Gjennom en egenutviklet plattform forenkler Bygr flere steg i kundereisen for nyboligkjøpere, fra tilvalg til overlevering og ut reklamasjonsperioden.
En rekke ledende boligutviklere står allerede på kundelisten og nå kan altså Bygr føye Nordr til på den etter hvert fyldige listen.
– Vi har hatt en svært grundig prosess, hvor vi har vurdert alle alternative løsninger i markedet. Bygr har overbevist oss som den mest kundevennlige, gjennomarbeidede og komplette løsningen. Plattformen sikrer oss god samhandling og kommunikasjon, samtidig som den gir alle involverte parter full oversikt. Vi kommer derfor til å ta i bruk alle moduler i Bygr på alle kommende boligprosjekter både i Norge og Sverige, samtidig som vi overfører alle overleverte prosjekter til plattformen, sier Group CEO i Nordr, Andreas Martinussen.
For Bygr innebærer avtalen ikke bare at Nordr legger alle sine kommende prosjekter i Bygr-plattformen, men også eksisterende prosjekter som er under reklamasjonsperioden blir overført til Bygr. I tillegg forsterker avtalen Bygr sin posisjon i det svenske markedet.
– Vi etablerte oss i Sverige i fjor og har på kort tid fått et godt fotfeste. Avtalen bekrefter dermed at vi også har et produkt som er velegnet i dette markedet, sier Montuelle.
Med over 1000 registrerte selskaper på plattformen, har Bygrs samhandlingsplattform på kort tid etablert seg som en utfordrer når det gjelder kundereise i nyboligprosjekter.
– Vi er ydmyke og stolte over den responsen løsningen vår har fått i markedet. At Nordr nå har valgt oss ser vi på som en stor anerkjennelse av det arbeidet vi har lagt ned, sier Montuelle.
Chief of Operational Excellence i Nordr, Ørjan Vårdal, forteller at de gjennom testperioden har blitt godt kjent med medarbeiderne i Bygr.
– Vi har god kjemi og gleder oss virkelig til å komme skikkelig i gang med et system som vil gjøre det mulig for Nordr å oppnå sine ambisjoner om å være blant de beste innen kundetilfredshet, sier Vårdal.