"Nå er vi for det første fryktelig stolte. Vi har brukt mye tid og energi på standen, så dette gir en skikkelig intern boost til hele Fritzøe Engros. Jeg tror vi skiller oss ut på en god måte med detaljnivået vi har lagt i å vise frem produkter og at vi har sørger for en rød tråd i hele prosjektet", sier Ole Kristian Hansejordet, markedssjef i Fritzøe Engros
"Når man ser hva slags arbeid som blir lagt ned og når jeg ser hvor stolte de ansatte er, betyr dette mye. Dette er en god anerkjennelse", sier Espen Randsted, administrerende direktør i Fritzøe Engros.
Juryen begrunner tildelingen med at Fritzøe Engros har tenkt helhetlig når det gjelder utformingen av messeområdet sitt.
– Fritzøe Engros fremhever merkevarens visuelle profil og iboende egenskaper, og presenterer bedriftens bærekraftsfokus på en informativ og inspirerende måte, sa Jøns Sjøgren, administrerende direktør i Byggevareindustrien.
Hver enkelt varekategori er presentert på en oversiktlig måte. De har laget relevante aktiviteter og konkurranser som øker de besøkenes kunnskap om råvarene. Standen fremstår åpen og oversiktlig med god funksjonalitet for de ansatte og god publikumsflyt. Standbetjeningen er imøtekommende, faglig dyktig og godt forberedt. Fritzøe Engros har brukt sine sponsorater effektivt og invitert inn store grupper til egne tilleggsarrangementer for å tiltrekke seg publikum, begrunner juryen.
Stige Senteret vant for beste digitale stand
Bygg Reis Deg sin digitale messeplattform vokser hvert år, og i år er det rekordmange utstillere som har lagt arbeid i å fremstå attraktive digitalt.
– Fantastisk moro! Vi har en markedsfører som har gjort en fantastisk jobb for oss. Vi har prøvd å gjøre noe nytt i år enn før, og vår daglige leder har pushet på at vi skal synes digitalt også. Det har gitt gode leads å være på den digitale plattformen, samt mer kvalitet på møtene, sier Tommy Aardal Olsen, salgsleder i Stige Senteret.
– Stige Senteret skiller seg ut og har brukt den digitale plattformen for å aktivt promotere sin deltagelse og slik gjort standen tilgjengelig for de besøkende, sa Jøns Sjøgren.
Stige Senteret har brukt gode produktbilder, bannere og video på sin digitale stand som gjør at standen fremstår oversiktlig og ryddig. Løsningen har dessuten en god estetisk fremtoning, begrunner juryen.
I kåringen av beste stand fremhever juryen vinnerens helhetsinntrykk ut ifra design, kommunikasjon av budskap, presentasjon og eksponering av produkter og tjenester, stoppeffekt, funksjonalitet og standbetjeningens fremtreden.