Hvert år gjennomfører NEMEET Eiendomsbarometeret, en undersøkelse for næringseiendom med over 1500 deltakere.
– Vi kartlegger merkevareposisjonene til de mest synlige eiendomsaktørene, hvor kjente de er og hvor godt de er ansett. Å ha en sterk merkevare er en betydelig fordel for ethvert selskap. Det blir lettere å rekruttere, du står sterkere i forhandlinger med kunder, partnere og det offentlige, du får lettere oppmerksomhet om prosjektene dine, osv, sier Morten Olaisen, daglig leder i NEMEET research som står bak Eiendomsbarometeret.
Entra vinner førsteplassen i årets undersøkelse, såvidt foran fjorårsvinner Aspelin Ramm. Med en total merkevarescore på 75 ligger begge godt foran de to nærmeste utfordrerne, Eiendomsspar med 72 og Ferd Eiendom på 71.
– Aspelin Ramm har ved hver måling, fra første undersøkelse i 2014, vært utleieren med klart best anseelse i Oslo. Denne posisjonen beholder de i 2022, fem punkter foran de nærmeste konkurrentene, sier Morten Olaisen.
– Vi gratulerer Entra med seieren og er veldig fornøyde med en solid 2. plass, sier Gunnar Bøyum, administrerende direktør i Aspelin Ramm.
Sammen med resten av teamet i Aspelin Ramm er han glad for alle de gode tilbakemeldingene fra bransjen og understreker hvor viktig godt omdømme er:
– En sterk merkevare gir betydelige konkurransefortrinn. I alt fra rekruttering og forhandlinger, til at vi blir invitert med inn i budprosesser på bakgrunn av vårt omdømme, sier Bøyum.