Foto: Ramirent
Publisert: 30.01.2024 

Ny salgsdirektør og større stab skal sikre verdiøkende tjenester

Aktører i byggebransjen har opplevd mye motgang de siste årene. I en krevende bransjesituasjon kan det være til god hjelp for bedriftene å slippe å investere egen kapital i utstyr og maskiner. Nå tar Ramirent ytterligere grep for å være en foretrukken og verdiskapende samarbeidspartner for sine kunder. Bedriften legger en ny salgsstrategi i bordet og har ny salgsdirektør på plass for oppgaven.

– Det er viktigere enn noen gang å være en god samarbeidspartner og tilføre kunden en økt verdi utover å utøve en ren utleietjeneste. I Ramirent følger vi opp dette gjennom en rekke initiativer – nå ved å sette en helt ny salgsstrategi samt styrke sentrale ressurser til KAM utgjør en viktig del. Det gir oss enda bedre muligheter til å faktisk gi kundene våre en økt verdi i å bruke oss, sier salgsdirektør Kristian Kristoffersen.

Fagekspertene han sikter til er den nyansatte lederen for KAM-teamet Odd-Helge Nybakke og ny inn i byggebransjen Vibeke Vaagland som ny KAM. Nybakke kjenner Ramirent godt etter 14 år i firmaet i ulike stillinger, mens Vaagland bidrar med lang erfaring fra samme type stilling i transportbransjen – og vet at gode kundeforhold krever god oppfølging.

– Jeg starter i stillingen i april og gleder meg veldig. Utenfra ser Ramirent ut som en veldig solid aktør som har vært tidlig ute med en bærekraftig profil. Jeg håper jeg kan bidra med å se på Ramirent med litt nye øyne, samtidig som det er godt å være i et team med de som kjenner selskapet og kundene godt. Sammen håper jeg dette vil gi en virkelig god kundeopplevelse, sier Vibeke Vaagland.

Med økte muskler sentralt skal Ramirent i enda større grad enn før sikre alle kunder, stor og liten, uansett hvor i landet, gode råd om de beste produktløsningene og faglige råd for sine prosjekter. Samtidig som de fremdeles skal få møte sine kontaktpersoner som kjenner dem best på sine lokale kundesenter.

– Med flere mennesker på plass i teamet, kan vi nå i større grad ivareta og forstå kundenes krav, ønsker og preferanser. Målet vårt er jo alltid Smidig service med et smil, sier Kristoffersen.

Betydelig prisøkning på maskiner

I tillegg til en generelt tøff tid for byggebransjen, har prisen på maskiner gått opp betydelig siden starten av pandemien. Ramirent har en av Norges største maskin- og utstyrspark, og fornyer denne stadig.

– Vi tar investeringen for kunden – det gjelder også den investeringen som må til for å kunne være med på det grønne skiftet. Å ha en grønn flåte er et viktig konkurransefortrinn i offentlige anbud nå og fremover. At Ramirent tar denne investeringen gjør det mye mer forutsigbart for kundene våre, sier Kristian Kristoffersen.

Verdiøkende og solid kompetanse

Odd-Helge Nybakke legger til at med den kompetansen Ramirents ansatte sitter på, kan de også være en rådgiver som gir ytterligere verdi for kunden.

– Vi hjelper kundene med å se forskjellige måter å løse sine utfordringer på. Vårt bidrag her hjelper kunden med å redusere sine totalkostnader og miljøavtrykk i store prosjekter. Vi kan også rådgi kunden for en mest mulig effektiv utnyttelse av leide maskiner og utstyr som går på elektrisitet – blant annet når det kommer til planlegging av bruk, lading og ladepunkter, sier Nybakke.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring