Rockpanel har vært en sentral leverandør av bærekraftige fasadematerialer på det europeiske markedet de siste 30 årene og tiden er inne for å ta steget inn i det norske markedet. Som Area Sales Manager i Rockpanel er Sindre Garshol blitt ansatt for å ha ansvar for Osloregionen, med hovedfokus på arkitektene.
God erfaring fra fasademarkedet
Sindre har jobbet med salg av fasader i flere år og har god kjennskap til hvordan bygge- og prosjekteringsprosessene fungerer. Med denne erfaringen og kunnskapen spiller Sindre en viktig rolle for å utvikle selskapet i Norge og skape verdi for arkitektene og entreprenører fra dag en.
– Det har vært en stor hjelp å kjenne nettverket av arkitekter, entreprenører og forhandlere fra før, og vite hvordan byggebransjen henger sammen. Det bidrar til at vi kommer i god dialog med de riktige menneskene som synes dette er et interessant fasademateriale, forteller Sindre.
I tett samarbeid med sin kollega Harald Helland, jobber begge mot både arkitekter, entreprenører og forhandlere. Begge bistår med sparring og teknisk informasjon, i tillegg til å inspirere arkitektene. Han mener de utfyller hverandre godt.
– Harald er en dyktig teknisk selger med lang erfaring fra bransjen. Det kommer godt med. Min tyngde ligger i presentasjoner og samarbeide med arkitekter om hvilke designmuligheter som Rockpanel tilbyr, og hva som passer de forskjellige prosjektene.
Et bærekraftig materiale med full designfrihet
Med sine bærekraftige, estetiske og holdbare egenskaper, mener Sindre at mange har fått øynene opp for Rockpanel på det norske markedet. Han mener det er kombinasjonen av alle egenskapene som gjør fasadeplatene unike.
– Rockpanel fasadeplater innfrir alle krav om brannsikkerhet, fuktbestandighet, resirkulering og platene er tilnærmet vedlikeholdsfrie. Platene er også lette som gjør de enkle å håndtere på byggeplassen som sparer både tid og ressurser under montering. I tillegg til alle disse tekniske fordelene får arkitektene et hav av forskjellige designmuligheter, forteller Sindre, og tilføyer:
– Det er ikke unikt å lansere fasadeplater på markedet, men sammensetningene av alle egenskapene, i sammenheng med designfrihet, er helt unikt på det norske markedet. Et godt eksempel på det er kunder som ønsker en trefasade som skal være vedlikeholdsfri og brannsikker. Vi har fasadeplater som har et utrykk som tre, men med egenskapene til steinfibre.
Sindre har stor tro på Rockpanel sin tilstedeværelse i Norge og er ambisiøs for utviklingen.
Han avslutter:
– Vi har allerede fått god respons fra arkitekter, entreprenører og forhandlere, og vi ser at ballen begynner å rulle. Det er et tegn på at det er rom for oss i markedet. Jeg er veldig forventningsfull for det kommende året og er sikker på at Rockpanel kommer til å bli en kjempesuksess.